Uittrimmen


 Lijst van de vaak voorkomende problemen bij het uittrimmenVleugelhoek te positief 

Het vliegtuig neigt om tijdens het klimmen rechts en links te draaien 
Na een duikvlucht neigt het vliegtuig te stijgen in plaats van in niveauvlucht te komen 
Bij vol gas gaat het vliegtuig stijgen 

Vleugelhoek te negatief
Het vliegtuig neigt om voordurend te duiken 

Zwaartepunt ligt te veel naar voren 
De het vliegtuig neigt om in scherpe bochten te dalen 
De roll is niet mooi axiaal
Zwaartepunt ligt te veel naar achteren 
De staart neigt om tijdens bochten naar beneden te hangen 
De besturing is zeer gevoelig 
Slechte vliegeigenschappen met tegenwind 
Het vliegtuig is instabiel 

De motor staat te veel naar beneden gericht (down thrust) 
Het vliegtuig springt omhoog wanneer de motor plotseling wordt afgezet tijdens een rechtuit vlucht 
De stabilo vereist bovenmatige up-instelling in niveauvlucht 

De motor staat onvoldoende naar beneden gericht (up thrust) 
Het vliegtuig gaat in over in een duikvlucht vanuit niveauvlucht wanneer gas stationair wordt gezet 
De stabilo vereist down-instelling in niveau vlucht 

De motor staat te veel naar rechts 
Tijdens een steile klim, tegen het overtrekken aan, neigt het vliegtuig om naar rechts te trekken 
Het vliegtuig neigt om naar rechts te trekken boven in een looping 

De motor staat te weinig naar rechts 
Tijdens een steile klim, tegen het overtrekken aan, neigt het vliegtuig om naar links te trekken 
Het vliegtuig neigt om naar links te trekken boven in een looping 

Een vleugel is zwaarder dan de andere 
Het vliegtuig wil uitbreken aan de kant van het zware vleugel tijdens loopings 
De ailerons zullen ongelijk getrimt staan



Leeuwarder Luchtvaartclub
LLC-AERIA